Tiden går så fort...

Vart tar all tid vägen? Jag skulle ju hinna så mycket under våren! Men snart är sommaren här och tiden kommer att gå ännu fortare.
Jag skyller på att jag läst en massa språk under våren. Det har blivit en kvällskurs i ryska och sen har jag tagit tag i tjeckiskan igen. Igår hade jag den andra (och sista) muntliga tentan. VG på den också. Tur för mig att jag inte är lärare, då hade jag fått knappt G... Den sista tentan, som är skriftlig, ska jag göra i Prag när vi ändå ska till Tjeckien på MC-träff. Men då pratar jag inte om den jag ordnar utan om Elbetreffen som hållt på sen mitten av 90-talet. Vi åker dit första veckan i juni.
Det ska bli så skönt att komma iväg igen! Och i år är det sonen som ska köra 125:a ner. Och jo, det går jättebra. Den har varit där och vänt en gång innan och då med äldsta dottern som förare.
Lite bilder:
http://www.röderne-ögene.de/fotos.html
Lite annat om träffen
http://elbetreffen.de.tl/Startseite.htm

Det enda som är på programmet så här långt är ett besök i Usti nad Labem med tåg. Där ska finnas ett litet mikrobryggeri.

Väl mött och skål för den tjeckiska ölen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0