Pivovar Chyne

Så har vi då besökt ännu ett bryggeri. Jag blev grundligt besviken! På internet läste jag om att de hade 15-20 sorters öl! Fantastiskt tänkte jag. Men ack nej, ack nej... På drinklistan hade de 3 "vanliga" öl, 10° ljus, 12° ljus och 14° mörk. Vi frågade efter specialöl och de sa att de hade 12° special också. Den var av samma typ men beskare. Dock kunde man köpa med sig lite olika hem, typ ingefärsöl. När vi tillbringat några timmar där var 12° special slut och de tog fram en 17° special istället. En sådan och det räckte för mig, tur att bussen skulle gå. Annars hade det blivit fler... De hade också en "ölgrappa", typ slivovice fast smakade malt. Det var delade meningar om det var gott eller inte.
Dock skulle jag vilja säg att puben var värd ett besök. Matportionerna var stora och maten utsökt. För att komma dit kunde man ta "gula metron" till västra ändstationen och sen buss 347 (?) till puben/bryggeriet.
Puben ligger strax väster om Prag, ute på landet.

Kommentarer
Postat av: CJ

Jag tyckte den mellanmörke ölen var bäst!

2010-10-24 @ 17:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0