Helgen är här!

Och då kan man dricka öl på allvar, inte bara lite småsnuttande till maten. På med ölkylen och vänta 20 minuter. Sen kan man ta helgens första goda öl! Fast så enkelt är det inte, det gamla fatet är slut så jag får vackert vänta på att min man kommer hem. Det är bäst för husfridens skull att han får bestämma vilket fat som ska öppnas. Ljus eller mörk? Eller vi kanske öppnar ett av vart? Då kan man göra en "rezaný", ett gott sätt att få en tredje sorts öl på, av bara två hemma.
Åh, ett underbart ljud hörs i mina öron! Bilen kommer och min man med den! Nu ska här slås igång ölkyl och drickas öl...

Skål!!


Kommentarer
Postat av: godis för själen

Fin blogg, vad sugen på öl man blir dock :)

2013-10-19 @ 22:32:15
URL: http://godisforsjalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0